Ga naar de inhoud
Onderhoudsabonnementen

Veel reparaties doet Bright Wonen voor u, maar sommige reparaties moet u zelf doen. U kunt deze ook door Bright Wonen laten doen. U kunt daarvoor een aantal abonnementen bij ons afsluiten. 

1

Reparaties die Bright Wonen voor u uitvoert

U kunt eenvoudig via Mijn Bright Wonen een reparatie melden. Indien Bright Wonen de reparatie voor u uitvoert kunt u meteen een afspraak inplannen. 

2

Reparaties die onder het onderhoudsabonnement vallen

Als u géén onderhoudsabonnement hebt, maar een reparatie wilt laten doen die daar wel onder valt, kunt u tijdens de melding ook een onderhoudsabonnement afsluiten. Vaak heeft u de kosten er in één keer uit.

3

Zelf reparaties en klussen uitvoeren

Er zijn veel websites die u helpen bij eenvoudige klussen. Kijk bijvoorbeeld eens hier:

Bright Wonen doet het grootste deel van het onderhoud van uw woning. Sommige reparaties en onderhoud moet u zelf doen. Wie wat doet leest u in het Onderhouds ABC (pdf, 194 KB). Daar ziet u ook waarvoor u een onderhoudsabonnement kunt afsluiten. Bright Wonen doet dan meer voor u.

In de huurspecificatie ziet u welke onderhoudsabonnementen u heeft. 

Onderhoudsabonnementen zijn alleen voor huurders van een woning, in sociale huur of vrijesectorhuur. Voor bedrijfsruimten, bergruimten en parkeerplaatsen kunt u geen abonnement afsluiten. Er zijn 3 onderhoudsabonnementen die u kunt afsluiten: 

  • Serviceabonnement
  • Glasverzekering
  • Groenabonnement