Ga naar de inhoud
Reparaties en onderhoud

Bright Wonen helpt als er iets gerepareerd moet worden. We doen veel reparaties zelf en soms sturen we een specialist van een onderhoudsbedrijf naar u toe. Ook voeren we jaarlijks in onze woningen en gebouwen gepland onderhoud uit. U kunt hierbij denken aan schilderwerk, badkamer- en/of keukenrenovatie, het herstellen van kozijnen, deuren en ramen etc.

Veelgestelde vragen over reparaties en onderhoud

Een reparatieverzoek kunt u eenvoudig indienen via het klantportaal. Binnen het portaal heeft u een eigen omgeving waar u door een beslisboom geleid  waar u foto's van de gebreken en overige zaken aan ons kunt doorgeven. Uw reparatieverzoek wordt dan direct in ons systeem geregistreerd, zodat wij voor u aan de slag kunnen gaan.

Gerelateerde bestanden:

Dat hangt af van het soort onderhoud. Als het niet verplicht is, ontvangt u een antwoordformulier. Op dit formulier kunt u invullen of u wel of niet mee wilt doen. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij het vervangen van een keuken of badkamer.

Uw tuin is bedoeld als siertuin. Dit betekent dat u hieraan regelmatig werk moet uitvoeren. Denk daarbij aan het snoeien en bestrijden van onkruid. Het inrichten van de tuin met schuren of andere bebouwingen is zonder voorafgaande toestemming van Bright Wonen niet toegestaan. Voor advies over tuinonderhoud kunt u contact opnemen met uw huismeester.

U ontvangt voor het uitvoeren van standaard planmatige werkzaamheden geen vergoeding. Planmatig onderhoud is noodzakelijk om er voor te zorgen dat u in een goed bewoonbare woning kunt blijven wonen.

Soms moeten er meerdere werkzaamheden worden uitgevoerd aan een woning. Als we deze werkzaamheden kunnen bundelen en tegelijkertijd uit kunnen voeren, spreken we van groot onderhoud.